Една от особените, но често срещани задачи особено при офертни графици е създаването на график на механизацията. Това ръководство ще илюстрира как посредством използването на изгледа Team Plane може да бъде направен такъв.
В примера е прието, че ще бъде използвана два типа механизация: собствена (Механизация 1 и Механизация 2) и наета (механизация 3). Разбира се условиетео за разделението на механизацията може да бъде друго.
.
За видът в, който може да бъде разпечатен се добива представа от този pdf файл:
Пример 1 – График на механизацията
Примерът ще бъде разгледан в следните стъпки:
1. Създаване на ресурси
2. Набиране на график и обвързване с ресурси
3. Създаване на графика за механизация
Препоръчителни ръководства:
1. Назначаване на материали към проект
.
Създаване на ресурси
.
За целите на примера ще бъдат създадени три ресурса, като в колоната Group трябва да бъде записана тяхната група:
» Механизация 1 с група “01. Собствена механизация”
» Механизация 2 с група “01. Собствена механизация”
» Механизация 3 с група “02. Наета механизация”
.
.
Всички трябва да са от тип Work. След набирането им резултата трябва да изглежда, като този на Фиг. 2.
Благодарение на въвеждането на групи на ресурсите в последствие ще може да отделим наетата от наличната механизация. В случай, че имаме още ресурси, за пример “Работна ръка” за да направим диаграмата на работния ресурс, може с филтриране пак на същата колона да изключим излишните ресурси.
.
.
Набиране на график и обвързване с ресурси
.
В изпълнение на тази стъпа ще трябва да бъде набрана структурата на самият график, заедно с връзките. В колоната Resource Names могат да бъдат видяни назначенията на механизацията.
.
.
Тези данни могат да бъдат преписани от Фиг. 3, а резултата след въвеждането трябва да изглежда, като този на Фиг. 4.
.
.
Създаване на графика за механизация
.
В първите две стъпки цялата работа по графикът на механизацията вече е създаден. В настоящата стъпка ще се илюстрира, как изгледа Team Planer в, който той се намира може да бъде форматиран и настроен.
Стартирането на Team Planer се извършва като се избере от списъка с изгледи в рибона Task (Фиг. 5)
.
Следващата стъпка е опционална. Тя е за групиране на ресурсите, в този случай различна механизация в групи. За целта трябва да се стартира рибона View и от него да се избере групиране по Resource Group в полето Group By (Фиг. 6)
.
В последствие следват визуалните настройки. Те се намират в рибона Format и се правят само, когато е отворен изгледа Team Planer (Фиг. 7)
.
Една от важните секции в този рибон е Show/Hide. В нея от опцията Unassigned Task може да се изключи полето за задачи без назначени ресурси. Подобно на форматирането на графика с помощта на функциите Gridlines и Text Styles може да се постигне желаното форматиране (Фиг. 8).
.
.
Допълнителни теми
.
От рибона View можете да стартирате панела Resource Form (подобно на начина по, който се стартира Resource Graph). Респективно рибонтът формат се преформатира за конкретният панел. Всичко това е онагледено на Фиг. 9.
.
Този подход може да се използва и за отчитане на изразходваните машиносмени на механизацията:
.
.
.
.
.
Ако изпитвате трудности с него не се колебайте да питате в коментарите (: